Nisan 24, 2024

Play of Game

Türkiye'den ve dünyadan siyaset, iş dünyası, yaşam tarzı, spor ve daha pek çok konuda son haberler

Prens Harry, magazin gazetesinin telefon hackleme iddiasını kabul etti ve medyayı evcilleştirme misyonunun devam ettiğini söyledi

Prens Harry, magazin gazetesinin telefon hackleme iddiasını kabul etti ve medyayı evcilleştirme misyonunun devam ettiğini söyledi

Londra (AFP) – Prens Harry Cuma günü yaptığı açıklamada, telefonlarını hackleyerek ve diğer yasa dışı müdahalelerle mahremiyetini ihlal eden bir tabloid gazetesi yayıncısının masraflarını ve zararlarını kabul ettikten sonra İngiliz medyasını dizginleme “misyonunun” devam ettiğini söyledi.

Harry'nin avukatı David Sherborne, duruşma sırasında Mirror Group gazetelerinin Harry'nin tüm yasal masraflarını ve “önemli” zararlarını ödemeyi kabul ettiğini ve 14 gün içinde 400.000 pound (505.000 $) tutarında bir ara ödeme yapacağını söyledi. Son sekme daha sonra değerlendirilecektir.

Prens beraat ettiğini söyledi ve şu sözü verdi: “Görevimiz devam ediyor.”

Harry, Londra'daki Yüksek Mahkeme önünde avukatı tarafından okunan bir bildiride, “Ayna'nın uzun yıllar boyunca izlediği şok edici derecede sahtekarlığı ortaya çıkardık ve kanıtladık, sonra da gerçeği saklamaya çalıştık” dedi.

Yargıç, Aralık ayında Harry'ye 140.000 £ (177.000 $) tazminat ödenmesine karar verdi. Telefon korsanlığı “yaygın ve yaygındı”. 1990'ların sonlarında Mirror Group gazetelerinde bu durum on yıldan fazla sürdü ve gazete yöneticileri bunu örtbas etti. Yargıç Timothy Fancourt, Harry'nin telefonunun “mütevazı bir ölçüde” ele geçirildiğini tespit etti.

Anlaşma, Harry'nin bilgisayar korsanlığı veya diğer müdahalelerin sonucu olduğunu söylediği 115'ten fazla tabloid makalesi için yeni davaların açılmasını önlüyor.

Mirror Group yaptığı açıklamada, “yıllar önce meydana gelen ve özür dilediğimiz olaylardan yola çıkarak işimize daha fazla netlik kazandıran bu anlaşmaya varmaktan memnuniyet duyduğunu” belirtti.

Harry'nin Daily Mirror yayıncısı ve diğer iki popüler gazeteye karşı açtığı dava, hayatını mahvetmekle ve merhum annesi Prenses Diana ile eşine zulmetmekle suçladığı İngiliz medyasına karşı yürüttüğü kampanyada açtığı birkaç davadan biri. karısı Meghan.

Haziran ayında kraliyet ailesinin ilk kıdemli üyesi oldu Bir asırdan fazla süre önce mahkemede ifade vermek Aynaya karşı davasının duruşması sırasında.

READ  Dwayne Johnson, önceki mağaza hırsızlığını telafi etmek için Hawaii 7-Eleven konumundan Snickers Bars satın aldı.

Sussex Dükü olarak da bilinen Harry, Cuma günkü karar sırasında mahkemede değildi. O Kaliforniya'daki evinden Londra'ya gitti Bu hafta başında kanser teşhisi konulan babası Kral III. Charles'ı ziyarete gitti. Harry yaklaşık 24 saat sonra Amerika Birleşik Devletleri'ne döndü.

Harry'nin, yasadışı bilgisayar korsanlığı iddiaları nedeniyle The Sun ve Daily Mail yayıncılarına karşı halen devam eden davaları bulunuyor. Son zamanlarda Hakaret davası düştü uygunsuz bir ön duruşma kararının ardından posta yayıncısına karşı.

Cuma günkü duruşmada yargıç, Mirror Group'un, davaları Harry'ninkiyle birlikte görülen diğer üç davacının yasal masraflarının bir kısmını ödemesine karar verdi.

Fancourt, mahkemenin Mirror Group'un görevi kötüye kullandığı yönündeki bulgularıyla “tüm davacıların aklandığını” ve yayıncının “gerçeği gizleme girişimleri” nedeniyle yasal masrafların arttığını söyledi.

Yayıncıya, şirket tarafından işlenen suiistimalleri açığa çıkarmayı amaçlayan kamuya açık bir dava için “genel giderleri” ödemesi emredildi. Bu, bireylerin özel taleplerinin hazırlanması ve sunulmasına ilişkin yasal maliyetlerden ayrıdır.

Hakim, diğer üç davacının abartılı iddialarda bulunmaları veya makul uzlaşma tekliflerini kabul etmemeleri nedeniyle Mirror Group'un kendi bireysel davalarındaki masraflarının bir kısmını ödemeleri gerektiğini söyledi.

Hakim geçtiğimiz Aralık ayında dört davacının da mahremiyetinin ihlal edildiğine karar verdi ancak aktris Nikki Sanderson ve komedyen Paul Whitehouse'un eski eşi Fiona Whiteman'ın açtığı davaları çok geç açıldığı gerekçesiyle reddetti. Aktör Michael Turner'ın iddiası kısmen başarılı oldu.

Britanya gazetesi hacklemesinin tarihi, haber peşindeki gazetecilerin kraliyet mensuplarının, ünlülerin, politikacıların ve spor yıldızlarının numaralarını düzenli olarak aradıkları ve mesaj bırakmaları istendiğinde sesli posta mesajlarını dinlemek için sanal şifreleri girdikleri yirmi yılı aşkın bir geçmişe dayanıyor.

Bu uygulama, 2011 yılında Rupert Murdoch'un şirketi News of the World'ün öldürülen bir kızdan, ölen askerlerin ve bomba kurbanlarının akrabalarından gelen mesajları ele geçirdiğinin ortaya çıkmasıyla tam teşekküllü bir skandala dönüştü. Murdoch gazeteyi kapattı ve News of the World'ün eski bir editörü hapse atıldı.

READ  Joe Rogan, Spotify tartışmasının abone sayısını 2 milyon artırdığını iddia ediyor

Daha sonra gazetelerin telefon dinleme, ev dinleme ve aldatma yoluyla tıbbi kayıtların ayrıntılarını elde etme gibi başka müdahaleci yöntemler kullandığı ortaya çıktı.

Mirror Group Gazeteleri, yıllar içinde telefon korsanlığı davalarında 100 milyon pounddan (127 milyon dolar) fazla ödeme yaptığını söyledi ancak Harry'nin davasında herhangi bir yanlışlık yapıldığını reddetti. Prens hakkında bilgi edinmek için meşru habercilik yöntemlerini kullandığını söyledi.

Harry, kendisi gazetedeyken telefon korsanlığı olayını bildiğini inkar eden eski Daily Mirror editörü Piers Morgan'ı eleştirdi. Morgan, Harry ve Meghan'ın vokal eleştirmenidir.

Harry, açıklamasında Morgan'ın “ne olup bittiğini çok iyi bildiğini” söyledi.

Prens, “Mahkeme kararını küçümsemesi ve o zamandan bu yana devam eden saldırıları, açık ve ayrıntılı bir karar almanın neden önemli olduğunu gösteriyor” dedi.